Köpvillkor

Här kan du läsa våra köpvillkor.

Kontakta info@naturevalue.se eller ring 070-223 11 93 om något är oklart för dig.

 

Allmän information

De här köpvillkoren uppdaterades 2021-04-17.

Du som handlar av oss behöver representera ett företag, en kommun, stiftelse, statlig myndighet eller annan organisation. Vi säljer inte till privatpersoner.

När du gör en beställning ingår du avtal med oss, Nature Value AB, organisationsnummer 559237-9308.


Nature Value AB reserverar sig för eventuella fel i produktinformation, priser och bilder på webbplatsen. Bilderna på webbplatsen garanterar inte varans exakta utseende. Vi förbehåller oss rätten att korrigera information och priser utan föregående avisering.

Vi förbehåller oss också rätten att radera en order om vi misstänker bedrägeri eller om personuppgifter inte stämmer.


Sortiment

De varor du hittar i vår webshop är dem vi för stunden säljer.

Sortimentet varierar beroende på våra möjligheter till egen tillverkning och beställningar hos leverantörer.


Saknar du en vara som du har sett hos oss tidigare? Hör av dig så ser vi om vi kan få fram den till dig igen. 

Priser & betalning

Priserna är dagsaktuella och anges exklusive moms. Du ser priset jämte produkten i webbutiken. Kostnad för frakt och eventuella tilläggstjänster anges i kassan. En del av produkterna har inget angivet pris, där offererar vi ett pris som är beroende av dina önskemål på produkten. Viss frakt saknar också pris i webbutiken, även där offererar vi dig ett pris beroende på svårigheten att transportera produkten, och platsen den ska till.

Betalningstiden är 30 dagar från fakturadatum. Efter förfallodagen debiterar vi dröjsmålsränta och påminnelseavgift.

Du betalar med faktura. Vi skickar ut fakturan per mejl i samband med att vi skickar varan, till den mejladress du angav vid beställningen. 

Behöver du en annan betalningslösning än faktura, hör av dig så försöker vi ordna detta.

Om du vill göra en förskottsbetalning, kontakta oss så löser vi det.


Leverans

Normalt skickar vi beställningar inom fyra veckor.

För beställningsvaror gäller en leveranstid på fyra till sex arbetsveckor. Det beror på att varorna antingen inte finns i lager i Sverige, eller att de levereras, tillverkas eller kundanpassas efter att beställningen är gjord.

I dagsläget kan beställningar enbart levereras till Sverige. Kontakta oss om du vill göra beställning till annat land så ser vi om vi kan lösa detta.

Leveranshinder och paket som inte hämtas ut

Om du lämnat felaktiga uppgifter om leveransadress eller kontaktuppgifter, kan det leda till problem med att leverera din vara. Du debiteras då en avgift på 290 kr inklusive moms (vilket motsvarar returfrakt och expeditionskostnad) för paket som inte kan levereras. Var därför noga med att kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du gör ditt köp.

Vi förbehåller oss också rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår om du inte hämtar ut ditt paket, avgiften är densamma som vid leveranshinder, se ovan.

Leveransansvar

När vi använder fraktbolag: När produkten lämnar oss övergår leveransansvaret till fraktbolaget som levererar din order.

Men det är oss du kontaktar om din produkt har skadats i transporten:


Transportskador

Var noga när du tar emot varorna. Kontrollera alltid direkt på plats att emballaget är helt och oöppnat och att antalet kollin stämmer.


Om något är skadat:

  • Notera alla avvikelser på chaufförens fraktsedel.

  • Ta bilder på både vara och emballage och skriv ner vad som är fel.

  • Gör därefter en skadeanmälan direkt till oss på info@naturevalue.se. För att skadeanmälan ska bli godkänd måste du bifoga bilder.

Det är viktigt att du anmäler skadorna till oss senast 7 dagar efter leverans. Vid senare anmälan tar transportföretaget inte emot skadeanmälan från oss och du får själv stå för kostnaderna.


Reklamationer

Fel eller problem med din produkt som inte beror på transporten (se om transportskador ovan) reklamerar du till oss senast 7 dagar efter att du fått dina varor.


Om du vill reklamera:

  • Skriv ett mejl där du anger ditt ordernummer, vilket problemet är och om du vill returnera varan till oss.

  • Skicka mejlet till info@naturevalue.se.

Vi återkommer då till dig med mer information.

Du behöver ett okej från oss innan du kan returnera. Returnera då till returadress: Nature Value AB, Centralgatan 91B, 14940 Nynäshamn.

Återbetalning

När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan betalar vi så snart som möjligt tillbaka köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar.

Personuppgifter - GDPR

När du gör din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om du uppfattar informationen om dig som felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss så ordnar vi detta.